ارده

بهترین شیره برای فصل بهار چیست؟

بهترین شیره برای فصل بهار چیست؟

شیره درواقع آب غلیظ شده میوه ها می باشد. بسیاری از میوه هایی مانند خرما، انگور، توت، انجیر و دیگر میوه ها پس از پخته شدن حالت مربا طور پیدا می کنند که با صاف کردن آن شیره میوه به دست می آید. در بین میوه های مختلف بیشتر میوه هایی که طعم شیرینی دارند شیره گیری می شوند.

استفاده از شیره به علت داشتن شیرینی طبیعی به عنوان یک طعم دهنده در تهیه انواع غذا، شیرینی و دسر رایج بوده و امروزه با توجه به کشش بیشتر افراد به سمت استفاده از قند های طبیعی شاهد استفاده بیشتر آن ها از شیره میوه ها به جای قند و شکر هستیم.

 

طرز تهیه شیره انگور چیست؟

 

در فصل بهار نیز معمولا از شیره میوه ها برای تهیه انواع شربت استفاده می کنند. معمولا بیشتر میوه هایی که طعم شیرینی دارند و از آن ها شیره تهیه می شود دارای طبع گرمی نیز هستند. مصرف شیره این میوه ها نه تنها به عنوان یک قند طبیعی به سلامت شما کمک می کند، بلکه خواص درمانی بسیاری نیز دارند و شما می توانید با استفاده از آن ها به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید.

استفاده از میوه های تازه و با کیفیت در طعم شیره ها بسیار موثر است از این رو سعی کنید شیره مورد نیاز خود را از برند های معتبری تهیه کنید که برای تولید شیره از میوه های تازه و با کیفیت استفاده می کنند.

در بین برند های مختلف، برند عاصمی یکی از برند های قدیمی در زمینه تولید انواع شیره میوه ها می باشد که با توجه به تولیدات با کیفیتی که داشته توانسته بازار خوبی را به محصولات خود اختصاص دهد.

این برند برای رفاه حال مشتریان خود و دسترسی راحتتر آن ها به کلیه محصولات عاصمی، فروشگاه اینترنتی عاصمی را راه اندازی کرده تا شما بتوانید به راحتی با مراجعه به این سایت، محصولات مورد نظر خود را خرید کنید.

 

 

خواص شیره توت

 

بهترین شیره برای فصل بهار چیست؟

در بین شیره ها، شیره خرما از طبع گرم تری برخوردار می باشد و همچنین طعم شیرین تری نیز دارد. پس از آن از نظر شیرینی می توان شیره توت، انجیر و انگور را اولویت بندی کرد. معمولا فصل بهار هوا رو به گرمی می رود و استفاده از شیره هایی که طبع گرم بالایی ندارند طرفدار بیشتری دارد.

یکی از شیره هایی که در فصل بهار استفاده زیادی از آن می شود، شیره توت است که می توان با استفاده از آن شربت های خوشمزه ای درست کرد. این شیره به نسبت شیره های دیگر طبع معتدل تری داشه و برای فصل بهار مناسب می باشد.

البته مصرف تمامی این شیره ها کاملا ذائقه ای بوده و اگر شما طبع سردی دارید می توانید به راحتی از تمامی این شیره ها استفاده کنید. از آنجایی که فصل بهار میوه های بسیار کمتری به نسبت سایر فصل ها دارد مصرف شیره میوه هایی که در فصل های دیگر سال وجود دارد می تواند جایگزین مصرف آن میوه ها شود.

 

 

طبع شیره انگور چیست؟

 

 

خواص شیره

شیره هر میوه به طبع آن میوه وابسته بوده و خواص آن میوه را در خود جای داده است. وقتی اسم شیره به میان می آید بیشتر مردم تنها شیره خرما و شیره انگور در ذهن آن ها نمایان می شود ولی امروزه میوه های بسیاری هستند که شیره آن ها گرفته شده تا شما بتوانید به راحتی در فصل بهار نیز به خواص تمامی آن میوه ها دسترسی داشته باشید.

معمولا خواص شیره میوه ها به علت پخته شدن میوه رو به گرمی می رود و حتی ممکن است میوه برخی خواص خود را بر اثر تغییر شیمیایی از دست دهد ولی در نهایت خواص باقی مانده در شیره میوه نیز می تواند جایگزین خوبی برای مصرف میوه های تازه شود.

از سمت دیگر با توجه به بروز حساسیت های فصلی در فصل بهار، مصرف بسیاری از شیره ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و از ایجاد آلرژی های وخیم جلوگیری کند. مصرف شیره میوه ها حتی می تواند همراه با غذا نیز صورت گرفته و می توانید این شیره ها را حتی به عنوان هضم کننده غذا نیز مصرف کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *