ارده

چرا روغن ارده برای سرخ کردن بهترین روغن است؟

چرا روغن ارده برای سرخ کردن بهترین روغن است؟

امروزه با توجه به بروز بیماری های چاقی و چربی خون و مصرف غذا های آماده، استفاده از روغن های گیاهی برای تهیه غذا افزایش یافته است. استفاده از روغن های گیاهی با توجه به چربی غیراشباع از بروز این بیماری ها جلوگیری می کند. همچنین روغن های گیاهی می توانند طعم خیلی بهتری به غذای شما بدهند. روغن هایی مانند روغن کنجد، روغن ارده و روغن زیتون جز دسته روغن های گیاهی پرطرفدار در بین مردم می باشد.

 

در بین روغن های گیاهی مختلف استفاده از روغنی که بتواند حرارت بالا را تحمل کند، برای تهیه غذا بسیار اهیت دارد. بیشترین مصرف روغن برای تهیه غذاهای سرخ کردنی می باشد و با توجه به حرارت مستقیمی که برای پخت غذاهای سرخ کردنی نیاز است باید روغنی را انتخاب کنید که بیشترین تحمل در برابر حرارت را داشته باشد.

 

روغن ارده یکی از روغن های گیاهی است که از ارده کنجد تهیه شده و چربی آن کاملا گیاهی و غیر اشباع می باشد. برای تهیه این روغن ابتدا دانه های کنجد بو داده می شوند تا طعم خامی آن ها گرفته شده و برای ارده گیری آماده شوند.

پس از بو دادن دانه های کنجد نوبت به آسیاب این دانه ها میرسد. با آسیاب دانه های کنجد از آن ها ارده به دست می آید. دانه های کنجد سرشار از روغن هستند و در نتیجه ارده کنجد نیز روغن بسیار زیادی دارد و می توان از آن روغن گیری کرد.

 

روغن ارده کنجد بر خلاف بسیاری از روغن های گیاهی که نمی توانند دمای بالایی را تحمل کنند و برای سرخ کردن نیز قابل استفاده بوده و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. استفاده از روغن های گیاهی همان اندازه که می تواند مفید باشد در صورتی که توان مقاومت در برابر حرارت را نداشته باشند می تواند به یک روغن سمی برای بدن تبدیل شوند. در این مقاله دلیل اینکه چرا روغن ارده برای سرخ کردن بهترین روغن است؟ را بررسی و با سایر روغن های گیاهی دیگر مقایسه می کنیم.

 

 

 

روغن کنجد برای پخت و پز

 

 

چرا روغن ارده برای سرخ کردن بهترین روغن است؟

 

  • دمای بالایی که روغن ارده کنجد می تواند تحمل کند:

روغن ارده کنجد به علت حرارت دیدن دانه های کنجد قبل از تبدیل شدن به ارده، می تواند در برابر حرارت مقاومت بالاتری داشته باشد. معمولا بیشتر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن کنجد بیشتر برای استفاده بر روی سالاد و یا پس از پخت برنج برای ریختن روی برنج مناسب هستند و نمی توان از آن ها برای پخت غذاها با حرارت مستفیم استفاده کرد.

معمولا به علت محدودیتی که روغن های گیاهی در برابر گرما دارند بسیاری از افراد هنوز از روغن های معمخول موجود در بازار برای تهیه و پخت غذای خود استفاده می کنند ولی روغن ارده جز معدود روغن هایی است که می تواند حرارت بالایی را تحمل کرده و شما می توانید به راحتی از این روغن برای پخت غذاهای خود استفاده کنید.

امروزه با توجنه به آزمایش های زیادی که انجام شده است، بهترنی روغن گیاهی برای پخت غذا و تهیه غذاهای سرخ کردنی، روغن ارده کنجد شناخته شده است. شما می توانید این روغن را از برند های معتبری مانند برند عاصمی تهیه کنید. این برند تمامی محصولات خود را با استفاده9 از مواد اولیه تازه و با کیفیت تولیدد کرده و شما می توانید به راحتی با مراجعه به فروشگاه عاصمی، روغن ارده کنجد و سایر فراورده های کنجدی و انواع روغن های گیاهی مورد نظر خود را از آن خرید کنید.

برند عاصمی جز برند های شناخته شده بازار می باشد که شما می توانید سایر محصولات این برند را در فروشگاه های معتبر مشاهده کنید ولی برای راحتی بیشتر شما می تواند با صرف چند دقیقه وقت محصولات مورد نظر خود را در کمترین زمان و با قیمتی مناسب از سایت عاصمی تهیه کنید.

 

خواص عسل گون

 

 

  • کمک به سلامت قلب:

روغن بیشترین مصرف را در مواد تشکیل دهنده غذاها مخصوصا غذاهای سرخ کردنی دارد از این رو انتخاب نوع روغن می تواند تاثیر بالایی در سلامت ما داشته باشد. یکی از رایج ترین بیماری هایی که امروزه با آن روبرو هستیم، مشکلات قلبی و عروقی می باشد.

شایع ترین عامل بیماری های قلبی، چربی خون و در نتیجه گرفتگی رگ های قلبی است. بیماری های قلبی می توانند بسیار خطرناک باشند و باعث مرگ شما شوند. مواد غذایی که ما مصرف می کنیم می توانند تاثیر بالایی در سلامت ما داشته باشند. استفاده از مواد غذایی سالم می تواند به سلامت ما کمک کرده و از بروز سایر بیماری ها جلوگیری کند.

با استفاده از روغن هایی که دارای چربی غیراشباع هستند مانند روغن ارده کنجد شما می توانید تا حد بسیار زیادی به سلامت خود کمک کرده و از بروز بیماری هایی مانند چربی خون جلوگیری کنید.

همچنین با توجه به خواص بالای این روغن و آهن موجود در آن شما می توانید به بهبود بیماری هایی مانند کم خونی نیز کمک کنید. هرچند مصرف بی رویه هر ماده غذایی می تواند باعث بروز مشکلاتی شود و روغن ارده نیز از این قائده مستثنا نمی باشد، ولی مصرف درست این روغن می تواند کمک بسیار زیادی به سلامت شما کرده و شما را از بیماری سکته قلبی و فشار خون و چربی که همه آن ها بر اثر مصرف غذاهای چرب هستند، محفوظ نگهدارد.

 

 

 

آیا روغن ارده کنجد برای سرخ کردن مناسب است؟

 

تاثیر استفاده از روغن ارده کنجد در برنامه غذایی

کنجد یکی  از دانه های گیاهی است که سرشار از خواص بوده و مصرف آن می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. این دانه از کلسیم و منیزیم بالایی برخوردار بوده و مصرف کنجد و سایر فراورده های آن می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند.

روغن ارده کنجد به عنوان یکی از فراورده های کنجد تمامی خواص این دانه را در خود جای داده و شما می توانید با استفاده از این روغن در برنامه غذایی خود از تمام خواص آن بهره مند شوید. روغن ارده کنجد نیز مانند خود کنجد طبع گرمی داشته و از آهن و کلسیم بالایی برخوردار است.

همچنین این روغن از چربی غیراشباع تشکیل شده و مصرف آن برای جلوگیری از چاقی کاربرد دارد. استفاده از این روغن به جای سایر روغن های غیرگیاهی می تواند به سلامت شده کمک کرده و همچنین می تواند از آلزایمر جلوگیری کند.

از خواص بی نظیر استفاده از روغن ارده کنجد می توان به خاصیت آن در تقویت دستگاه گوارش و هضم غذا اشاره کرد. این روغن می تواند دستگاه گوارش شما را تقویت کرده و بیماری هایی مانند یبوست را درمان کند.

همچنین روغن ارده می تواند به هضم غذای شما کمک کند و با توجه به سنگینی که غذاهای سرخ کردنی دارند با استفاده از این روغن برای پخت آن ها نه تنها یک غذای لذیذ خواهید داشت بلکه باعث می شود تا شما بعد از خوردن غذا نیز احساس سنگینی نکند.

استفاده از این روغن برای خانم های باردار نیز ضرری ندارد ولی اگر در سه ماهه اول بارداری قرار دارید، با توجه به حساسیت این ماه ها و طبع گرم این روغن بهتر است برای مصرف این روغن با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین افرادی که به کنجد حساسیت دارند نیز بهتر است ابتدا میزان کمی از این روغن و یا غذایی که با آن پخته شده است را تست کنند و اگر تا بیست و چهار ساعت بعد بدن آن ها واکنشی نشان نداد از این روغن استفاده کنند.

 

روغن ارده یک لیتری

 

علت نام گذاری روغن ارده کنجد به عنوان ملکه روغن ها

روغن ارده کنجد تمامی خواص دانه های روغن را در خود جای داده و استفاده از آن همانطور که در تیتر قبل نیز گفتیم می تواند در درمان بسیاری از بیماری های گوارشی و یا درمان کم خونی و فقط آن و کمبود کلسیم موثر باشد.

از سمت دیگر مصرف این روغن می تواند خطر سکته را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد و از ایجاد بیماری هایی نظیر فشار خون  چربی خون نیز جلوگیری کند. این خواص در کنار طعم بی نظیری که روغن ارده به غذا می دهد باعث شده تا از آن به عنوان ملکه روغن ها یاد شود.

در روغن ارده کنجد هر ویژگی مثبتی که یک روغن باید داشته باشد وجود دارد و می توان از آن به عنوان یک روغن کامل در تهیه انواع غذا و یا به عنوان طعم دهنده بر روی انواع سالاد استفاده کرد.

این روغن به علت حرارت دیدن دانه های کنجد قبل از انجام عمل روغن گیری، طعم و عطر ملایم تری نیز به نسبت روغن کنجد معمولی دارد و از این رو افرادی که ذائقه آن ها با روغن کنجد سازگار نبوده می توانند از روغن ارده کنجد به جای آن استفاده کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *