ارده

آشنایی با چند خواص شگفت انگیز شیره خرما

آشنایی با چند خواص شگفت انگیز شیره خرما

شیره درواقع غلیظ شده میوه های متفاوت می باشد که پس از پخت میوه و جداسازی پوسته و هسته میوه از آب آن تهیه می شود. امروزه معمولا از تمامی میوه ها می توان شیره تهیه کرد تا در تمامی فصول سال بتوانیم به خواص آن میوه دسترسی داشته باشیم ولی زمانی که حرف از شیره می شود، اولین شیره میوه ای که در ذهن مردم نقش می بندد، شیره خرماست. در ادامه این مقاله با آشنایی با چند خواص شگفت انگیز شیره خرما می توانید دلیل الزام به قرار دادن این شیره خوشمزه را در برنامه غذایی خود بدانید.

 

 

خواص شگفت انگیز شیره خرما

 

انواع خرما

خرما یکی از میوه هایی است که معمولا در مناطق گرمسیر می روید و بسته به دمنطقه ای که در آن کشت می شود می تواند سایز و اندازه متفاوتی داشته باشد. همچنین خرمای هر درخت می تواند با خرمای درخت دیگر متفاوت باشد و بر اساس اطلاعات ثبت نشده، چیزی حدود 200 نوع خرما در کشور خودمان وجود دارد و هرکدام از این خرما ها دارای طعم و شکلی متفاوت می باشند.

البته چیزی که در تمامی این خرما ها یکسان است، خواص فوق العاده و شگفت انگیز خرماست که معمولا می توان تمامی خواص را در انواع خرما مشاهده کرد. در رابطه با خواص خرما می توان به تقویت سیستم ایمنی، درمان بسیاری از بیماری هایی که منشا آن ها طبع سرد بدن است و همچنین درمان مشکلات گوارشی اشاره کرد.

هرچند این موارد تنها تعداد انگشت شماری از خواص این میوه بهشتی می باشند و با توجه به خاصیت درمانی خرما مخصوصا در رابطه با کم خونی و درمان فقط آهن می توان گفت این میوه بیش از اینکه به عنوان یک میوه یاد شود می تواند به عنوان یک داروی معجزه گر در طب سنتی شناخته شود.

امروزه نیز شاهد استفاده از این میوه در ترکیب بسیاری از دارو های گیاهی هستیم و حتی بسیاری از پزشکان طب سنتی این میوه را به عنوان یک کرم و یا ماسک در ترکیب با دیگر مواد برای درمان استخوان درد و یا برای درمان کوفتگی استخوان ها استفاده می کنند.

 

 

طرز تهیه شیره انگور چیست؟

 

انواع شیره خرما

شیره خرما می تواند با توجه به نوع خرما تفاوت باشد. رنگ و طعم خرما می تواند تاثیر بالایی در کیفیت و شکل ظاهری و طعم شیره تولیدی این میوه داشته باشد. معمولا برای تهیه شیره خرما از خرما های رسیده استفاده می کنمند تا شیره نهایی طعمی شیرین و دلچسب داشته باشد.

شیره خرما موجود در بازار می تواند با توجه به رنگ خرما، از قهوه ای تا مشکی شفاف باشد. معمولا بیشتر شیره های خرمای موجود در بازار به رنگ تیره می باشند. البته امروزه از طعم دهنده های دیگری نیز برای تهیه شیره خرما استفاده می کنند و همین امر باعث شده تا شما اسم های متفاوتی در رابطه با شیره خرما بشنوید و در انتخاب شیره خرما دچار سردرگمی شوید.

مثلا در شیره خرمای عسلی از ترکیب عسل با شیره خرما استفاده می شود یا در شیره خرما زعفرانی از زعفران در ترکیب با شیره خرما استفاده می شود تا عطر و طعمی بهتر پیدا کند. این نام ها می تواند با توجه به منطقه رویش میوه خرما و همچنین روش شیره گیری نیز متفاوت باشد. برای مثال شیره خرمای سیستانی معمولا از خرما های روئیده شده در نخلستان های سیستان و بلوچستان تهیه می شود و فاقد هر گونه افزوذنی می باشد.

همچنین شیره خرمای عربی از خرما های نخودی و یا از رب خرما تهیه شده و از رنگ تیره تری نیز برخوردار می باشد. ولی چیزی که اهمیت دارد خواص شگفت انگیز شیره خرما است که برای تمامی این شیره ها یکسان است.

 

 

5 عذای گیاهی که با ارده کنجد تهیه می شود

 

 

طرزتهیه شیره خرما

امروز تهیه شیره خرما بیشتر به روش صنعتی و با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می گیرد. استفاده از خرما های شیره دارد و تازه و رسیده می تواند تاثیر بالایی در طعم شیره خرما داشته باشد.

برای تهیه شیره خرما ابتدا خرما های سالم و تمیز را جدا کرده و پس از شستوشو آن ها، هسته های خرما را جدا می کنند. در مرحله بعد باید خرما همراه با کمی آب پخته شود تا بتوان به راحتی شیره خرما را جدا کرد.

پس از پخت خرما نوبت به صاف کردن و جداسازی پوسته خرما می رسد. در این مرحله معمولا از صافی های بسیار ریزی استفاده می کنند که پوست و گوشته خرما ها از آن رد نشود و مایع نهایی یک مایع صاف و شفاف باشد.

اکنون مایع جدا شده را مجدد بر روی حرارت قرار می دهیم تا به غلظت مورد نیاز برسد. در این مرحله افزودنی های لازم برای جلوگیری از کپک زدن و خراب شدن شیره به آن اضافه می شود.

در تهیه شیره خرما به روش سنتی تمامی این مراحل با استفاده از نیروی دست انجام می شود ولی در روش نوین تمامی این مراحل با استفاده از دستگاه های فوق اتوماتیک و پیشرفته صورت میگیرد.

با توجه به تاثیر روش شیره گیری و همچنین انتخاب نوع خرما برای شیره گیری، انتخاب یک برند معتبر برای خرید که تمامی این موارد را رعایت کرده باشد کار سختی است. در بین تمامی برند های مخوجود در بازار، برند عاصمی جز برند های قدیمی شناخته است که با کیفیت محصولات و تنوع بالای تولیداتش شناخته می شود.

این برند تمامی محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و همچنین با استفاده از جدیدترین استاندارد های روز دنیا تولید می کند و محصولات نهایی آن بدونه هیچ افزودنی مصنوعی پس از بررسی در آزمایشگاه های استاندارد به بازار عرضه می شوند.

این برند برای رفاه حال مشتریان خود و همچنین دسترسی راحت تر آن ها به محصولات عاصمی، فروشگاه اینترنتی عاصمی را راه اندازی کرده تا شما بتوانید با مراجعه به وب سایت این فروشگاه در کمترین زمان ممکن یک خرید بی نظیر داشته باشید.

 

 

طرز تهیه شیره انگور چیست؟

 

 

روش های مصرف شیره خرما

استفاده از شیره خرما به روش های مختلفی امکان پذیر است. درواقع امروزه با آشنایی با خواص شگفت انگیز شیره خرما، استفاده از این شیره نیز بیشتر شده و شاهد استفاده بیشتر مردم از این شیره در برنامه غذایی خود هستیم.

این شیره را می توان به عنولن یک طعم دهنده در تهیه انواع دسر و شیرینی استفاده کرد و با توجه به قند طبیعی موجود در این شیره می توان حتی با آن انواع شیرینی های رژیمی را نیز تهیه کرد. علاوه بر آن می توان از این شیره در پخت انواع غذا ها استفاده کرد و یا در ترکیب با غذاهای دیگر مانند فرنی یا ارده از آن استفاده کرد.

یکی از دسر های خوشمزه ای که با استفاده از شیره خرما تهیه می شود حلوای مجلسی است که استفاده از شیره به جای شکر در این دسر علاوه بر خواصی که به آن میدهد، حلوا را به دسری خوش طعم و عطر تبدیل می کند.

استفاده از شیره خرما به تنهایی نیز امکان پذیر است و معمولا افرادی که مشکل کم خونی شدید دارند می توانند با مصرف شیره خرما در ابتدای صبح و قبل از صبحانه به درمان این بیماری کمک کنند. از سمتی دیگر می توان از این شیره برای درمان بیماری های گوارشی مانند یبوست و هضم بهتر غذا نیز استفاده کرد.

استفاده از این شیره به علت طبع گرمی که دارد می تواند در درمان استخوان درد نیز مفید باشد. از سمت دیگر شما می توانید برای خنثی کردن طبع سرد غذاهایی که مصرف می کنید، کمی شیره خرما را بعد از آن غذا استفاده کنید.

 

خواص شگفت انگیز شیره خرما

 

 

جدول ارزش غذایی شیره خرما

هر ماده غذایی از ارزش غذایی خاصی برخوردار می باشد که به ما میزان کالری و چربی و قند آن را نشان می دهد. در کنار خواص شگفت انگیز شیره خرما، از کالری بالایی برخوردار بوده و همچنین قند آن کاملا طبیعی می باشد. ( البته این در صورتی است که برای تهیه شیره خرما از هیچگونه افزودنی استفاده نشده باشد.) همچنین میزان چربی این شیره را می توان برابر با صفر دانست.

با توجه به کالری بالایی که این شیره دارد شما می توانید آن را قبل از انجام فعالیت های روزانه خود استفاده کنید تا انرژی لازم برای تمام روز شما تامین شود. از سمت دیگر قند موجود در این شیره می تواند از افت قند خون شما جلوگیری کرده و جلوی خواب آلودگی شما را بگیرد.

در ادامه جدول ارزش غذایی شیره خرما را مشاهده می کنید و با توجه به این که میزان کالری آن را مشاهده می کنید بهتر است، از این شیره بی نظیر با توجه به نیاز بدن خود استفاده کنید چرا که مصرف بی رویه و بیش از نیاز بدن شما می تواند باعث بروز بیماری هایی مانند چاقی شود. از سمت دیگر به علت قند این شیره در صورتی که شما بیماری های زمینه ای مانند دیابت دارید بهتر است آن را زیر نظر پزشک مصرف کنید.

 

خواص شگفت انگیز شیره خرما

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *