ارده

طرز تهیه حلوا مجلسی با شیره خرما؟

طرز تهیه حلوا مجلسی با شیره خرما؟

حلوا یکی از غذاهای سنتی ایران است که از گذشته های دور به عنوان یک غذای مقوی از آن یاد شده است. برای تهیه حلوا از آرد به همراه شیرین کننده هایی مانند عسل، شکر و یا شیره میوه ها استفاده می کنند و بسیاری از افراد به آن انواع مغذی جات نیز اضافه می کنند تا طعم بهتری پیدا کند و همچنین خواص آن افزایش یابد.

حلوا به علت داشتن مواد اولیه سالم جز دسته غذاهای رژیمی و کاملا سالم شناخته می شود و محدودیت استفاده ای برای هیچ شخصی ندارد. البته اگر از شکر برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده می کنید بهتر است افرادی که مشکلاتی مانند چاقی و یا دیابت دارید با پزشک خود در میان بگذارید.

استفاده از حلوا امروزه نه تنها به عنوان یک غذا بلکه به عنوان یک دسر برای انواع مجالس مخصوصا در ماه رمضان کاربرد دارد. این دسر خوشمزه می تواند در ترکیب با عسل و شیره طعم بی نظیری پیدا کند. در بین این دو شیرین کننده، استفاده از شیره مخصوصا شیره خرما طرفدار بیشتری دارد.

این شیره در کنار طعم بی نظیری که به حلوای شما می دهد، باعث می شود تا خواص این حلوا افزایش پیدا کند و همچنین بخاطر شیرینی طبیعی شیره، حلوا را برای افرادی که منع مصرف قند دارند نیز قابل استفاده می کند. در ادامه با طرز تهیه حلوا مجلسی با شیره خرما؟ آشنا می شویم:

 

طرز تهیه حلوا مجلسی با شیره خرما؟

 

طرز تهیه حلوا مجلسی با شیره خرما؟

حلوا معمولا برای مراسماتی مانند افطاری، مراسمات ختم و یا برخی مراسم یادبود و عزاداری مورد استفاده قرار میگیرد. تهیه حلوا مجلسی کار راحتی است و فقط شما باید مراحل ترکیب مواد را بدانید. برای تهیه حلوا شما به آرد، زعفران، کرده یا روغن (بهتر است روغن های گیاهی باشد) و طعم دهنده نیاز دارید. این طعم دهنده ها می تواند شامل گلاب، هل و ماده شیرین کننده حلوا باشد.

برای شیرین کردن حلوا شما می توانید از ترکیب آب و شکر استفاده کنید ولی اگر می خواهید حلوایی با طعم و خواص بی نظیر داشته باشید بهترین راه استفاده از عسل و شیره می باشد. معمولا حلوای مجلسی در دو نوع حلوای زعفرانی با رنگ زرد و حلوا قهوه ای رنگ پخته می شود که اگر می خواهید حلوای زعفرانی داشته باشید بهتر است از عسل استفاده کنید.

البته نوع حلوای قهوه ای رایج تر بوده و در اصل حلوا با رنگ قهوه ای شناخته می شود. برای تهیه این حلوا ابتدا باید آرد را تفت داده تا از حالت خامی درآمده و کمی تغییر رنگ دهد. در این مرحله شما بایدد مدام آرد را تفت داده و هم بزنید تا نسوزد.

 

طرز تهیه حلوا مجلسی با شیره خرما؟

 

پس از تغییر رنگ آرد نوبت به اضافه کردن روغن می رسد که شما می توانید در این مرحله از روغن کنجد و یا کره گیاهی استفاده کنید. میزان استفاده از روغن کاملا دلخواه است ولی به طور میانگین به ازادی هر لیوان آرد از یک سوم یا نصف لیوان روغن استفاده می کنند.

پس از اضافه کردن روغن نیز باید کمی آرد را همراه با روغن تفت دهید و پس از ترکیب کامل آرد نوبت به اضافه کردن طعم دهنده های می رسد. در ابتدا باید شیرین کننده آرد را اضافه کنیم که ما به شما استفاده از شیره خرما را پیشنهاد می دهیم.

پس از اضافه کردن آن و ترکیب نهایی اگر حلوا شما خیلی سفت است می توانید از کمی آب استفاده کنید ولی معمولا در تهیه حلوا با شیره خرما از آب استفاده نمی شود. در آخر از گلاب و حل به عنوان طعم دهنده استفاده کرده و حلوا را از روی شعله برمیداریم.

با سرد شدن حلوا شما می توایند آن را برش زده و در ظرف دلخواذه خود قرار دهید.

 

 

شیره‌ی خرما

 

شیره خرما مناسب پخت حلوا

برای پخت حلوا انتخاب شیره بسیار مهم است از این رو بهتر است شیره مورد نیاز خود را از برند های معتبری مانند برند عاصمی تهیه کنید. این برند تمامی محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید کرده و از سمت دیگر دسترسی به تمامی محصولات این برند از طریق فروشگاه اینترنتی عاصمی امکان پذیر بوده و شما می توانید به راحتی به محصولات مورد نظر خود در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت دسترسی پیدا کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *